zaterdag 19 juli 2014

Avocado-banaan ijs!


Hallo! Ik ben een tijdje niet op mijn blog geweest, maar ik ben weer terug! Zoals je aan de titel kan zien heb ik een heel leuk ijs recept voor jullie! Avocado is een vrucht die we allemaal wel kennen, maar niet iedereen vind het lekker. Ik zie het vaak voorkomen op healthy food blogs en instagram accounts van fitnessers en de reden daarvan is natuurlijk omdat het super gezond is! Avocado bevat namelijk goede vetten. Veel mensen eten het onbewerkt op brood of crackers, maar ook wordt het gebruikt in salades en sauzen. Vandaag heb ik iets heel anders met avocado: avocado ijs! Eerlijk gezegd vind ik de smaak helemaal niet lekker. Ik vind het veelste vet en het smaakt naar
boom :( , maar dat houd mij niet tegen om het te eten.

Ik heb lang nagedacht wat ik kon maken met de avocado's die ik had gekocht. Het moest iets zijn waarin ik de smaak van avocado niet teveel proefde en het moest wel makkelijk blijven. Ik had een beetje op internet gekeken en ik kwam tientallen shakes en smooties tegen met allemaal toegevoegd fruit. Dat vond ik wel een goed idee, maar door het warme weer had ik al dagen zin in ijs, dus ik dacht waarom verander ik de smootie niet in ijs? Geloof me, ik heb meerdere malen avocado op in verschillende recepten en geen één vond ik lekker, behalve mijn ijs recept! Ik heb het recept zelf iets aangepast, want je snapt wel dat een smootie veel vloeibaarder is dan ijs.

Benodigdheden:
- 1 avocado
- 1 (kleine) banaan
- 2 eetlepels dikke yoghurt bv. Griekse yoghurt
- 5 eetlepels melk
- 1 of 2 eetlepels honing (naar smaak)
- 1 theelepel vanille-extract of half zakje vanillesuiker

Doe alles in een kom en blend het met je staafmixer. Doe vervolgens dit mengsel in een (het liefst dun) bakje en zet hem in de vriezer. Na ongeveer 2 uur even mengen, zodat de randen niet helemaal bevroren raken voordat het midden de perfecte ijs dikte heeft bereikt. Hierna nog nog minimaal een half uurtje laten wachten, maar langer kan ook als je het ijs nog harder wilt hebben.

Zelf vond ik dit recept, als non-avocado liefhebber, echt geweldig, want je proeft de avocado totaal niet! En zo krijgen we alle goede vetten binnen die we nodig hebben. :)

Love,

Nutellababe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten